Často kladené otázky.

Obecné

  • 01

    Pro koho je nabídka operativního leasingu určena?

    Nabídka operativního leasingu je určena nejen pro podnikatele a firmy, ale i pro soukromé osoby.

  • 02

    Jaké jsou výhody operativního leasingu pro soukromé osoby?

    • Platíte pouze za opotřebení vozidla, nikoli celou hodnotu vozu. Je to tedy způsob, jak užívat vozidlo a minimalizovat náklady na jeho pořízení.
    • Splátka se odvíjí od toho, kolik km za rok najedete - menší počet km znamená nižší splátku nájemného. Jiný produkt Vám tuto optimalizaci neumožní.
    • Zajištění obměny vozidla – odpadají starosti s prodejem ojetého vozu. Vozidlo jednoduše vrátíte a můžete si vybrat nové.
  • 03

    Jaké jsou výhody operativního leasingu pro podnikatele/firmy?

    • Daňové výhody a úspory – veškeré splátky jsou nákladovými položkami.
    • Rovnoměrné cash-flow – fixní pravidelné splátky po celou dobu nájmu usnadní plánování firemních financí.
    • Možnost začít používat vozidlo bez nároku na vstupní kapitál – financování bez nutnosti složit mimořádnou leasingovou splátku.
    • Nenesete rizika spojená s poklesem zůstatkové hodnoty vozidel nebo s růstem úrokových sazeb.
    • S operativním leasingem si můžete zajistit řadu dalších praktických služeb, jako je pneuservis, asistenční služba, tankovací karta a další.
  • 04

    Na jaké modely je možné využít nabídku operativního leasingu?

    Operativní leasing je možné využít na všechny modely BMW a MINI. Bližší informace získáte u autorizovaných prodejců BMW a MINI.

  • 05

    Mohu si vůz sám nakonfigurovat nebo je výbava/motorizace vozů daná?

    Vůz si sám/a naspecifikujete a vybavíte dle Vašeho přání a potřeby.

Podmínky smlouvy

  • 06

    Mohu si před uzavřením smlouvy o financování zvolit kilometrový nájezd a dobu trvání smlouvy?

    Ano. Stanovení ročního nájezdu a délky smlouvy je variabilní dle vašich potřeb a požadavků.

  • 07

    Kde si mohu vůz převzít? A kde jej po skončení smlouvy vracím?

    Vůz si přebíráte u autorizovaného dealera BMW/MINI, kde byl vůz objednán. Po skončení smlouvy se vůz vrací na leasingovou společností předem určené místo v Praze nebo Brně.

  • 08

    Mohu smlouvu o pronájmu předčasně ukončit?

    Ano, je-li splněna podmínka pro předčasné ukončení nájmu dle smlouvy. V případě, že tak chcete učinit, kontaktujte leasingovou společnost.

  • 09

    Co když nestihnu vůz vrátit ve stanoveném termínu?

    V tomto případě Vám bude účtována poměrná část měsíční splátky.

  • 10

    Co když překročím stanovený kilometrový limit? Co když nenajedu limit stanovený ve smlouvě?

    Vypořádání nadlimitních, ale i podlimitních kilometrů je prováděno při závěrečném vyúčtování na konci smlouvy.

  • 11

    Co znamená pojem „nadměrné opotřebení“ vozu?

    Jedná se o taková poškození vozu (vnější karoserie či vnitřního prostoru vozu), které nelze považovat za běžné opotřebení – např. poškození laku, které nelze rozleštit, poškození pneumatik, odřené disky kol, propálené čalounění...). Součástí smlouvy na OL je detailní popis nadměrného opotřebení.

  • 12

    Pokud jsem si k vozu zakoupil zimní pneumatiky, co se s nimi stane po skončení smlouvy?

    Vůz vždy vracíte na letních pneumatikách. Pokud není součástí smlouvy služba pneuservis, tak Vám zimní pneumatiky zůstávají.

  • 13

    Mohu si vůz po skončení pronájmu odkoupit?

    Pokud máte smlouvu bez garance odkupu vozidla, pak stačí 3 měsíce před koncem smlouvy informovat leasingovou společnost. Poté obdržíte cenu vozidla, za kterou si jej budete moci odkoupit.

  • 14

    Jak dlouho dopředu musím objednat nový vůz, abych po skončení smlouvy mohl uzavřít smlouvu novou?

    Objednací doby vozů jsou různé, proto Vám doporučujeme kontaktovat vašeho prodejce BMW/MINI s dostatečným předstihem. Prodejce Vám sdělí aktuální objednací lhůty vozů a pomůže vybrat nový vůz. Vybírat lze i ze skladových vozů, v tomto případě jsou vozy k dispozici okamžitě.

Pojištění a administrace

  • 15

    Jak je to s pojištěním vozu u operativního leasingu?

    Kompletní pojištění vozu je již součástí splátek, takže se nemusíte o nic starat. Standardně nabízené pojištění zahrnuje: povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění skel, pojištění GAP a náhradní vozidlo v případě pojistné události.

  • 16

    Jak je to s přihlášením vozu do registru vozidel?

    Dle typu smlouvy o operativním leasingu je přihlášení vozu buď již součástí smlouvy a provádí ho leasingová společnost, nebo jej provádíte sami (případně po domluvě s dealerem přihlášení vozu provede on).

  • 17

    Mohu s vozem odjet do zahraničí?

    Ano, s vozem můžete cestovat po Evropě. Pojištění vozu je nastaveno na geografické území Evropy, s výjimkou Ruska, Běloruska, Moldávie a Ukrajiny.

  • 18

    Co mám dělat, když dojde k pojistné události?

    Vždy je nutné kontaktovat pojišťovnu, u které je vůz pojištěn a leasingovou společnost. I v případě menší nehody doporučujeme přivolat policii.

  • 19

    Co mám dělat, když mi bude vůz odcizen?

    V případě odcizení vozidla je nezbytné okamžitě kontaktovat Policii ČR. Událost také vždy dejte na vědomí leasingové společnosti, která je součinná při likvidaci škody s pojišťovnou. K předčasnému ukončení smlouvy dochází po obdržení usnesení Policie ČR a po úhradě škody pojišťovnou.

Provoz vozidla

  • 20

    Co když budu muset s vozem na technickou kontrolu nebo do servisu?

    V případě technické kontroly si vyžádáte velký technický průkaz. V případě návštěvy servisu je nutné využít autorizovaný servis BMW / MINI. Seznam autorizovaných servisů BMW / MINI obdržíte při podpisu smlouvy nebo na www.bmw.cz / www.mini.cz.

  • 21

    Kdo hradí pokuty za dopravní přestupky?

    Pokuty vždy hradí provozovatel / řidič vozu.

  • 22

    Kde bude uložen technický průkaz po dobu trvání smlouvy?

    Velký technický průkaz je uložen u leasingové společnosti. Na písemné vyžádání Vám jej zapůjčíme k zajištění technické kontroly/prohlídky vozidla, případně k dalším úkonům. Vy máte u sebe malý technický průkaz.

  • 22

    Může vůz užívat i jiná osoba než nájemce (např. manžel/ka)?

    Ano, vůz mohou užívat i další osoby (např. rodinní příslušníci). Každá osoba musí splňovat podmínky pro řízení vozu dané zákonem.

Nenašli jste odpověď na Vaši otázku? Kontaktujte nás, rádi vám vše zodpovíme.
  • Souhlasím s tím, aby společnost BMW Vertriebs GmbH (BMW Group ČR, Bucharova 2817/13, 158 00 Praha 5, Česká republika) zpracovávala a využívala mé osobní údaje (např. kontaktní a osobní údaje, jako je datum narození a skupina řidičského oprávnění, koníčky a zájmy) pro potřeby péče o zákazníky a pro zasílání vybraných obchodních sdělení o produktech a službách BMW Group, jakož i pro účely marketingového průzkumu. Společnost BMW Vertriebs GmbH může tyto údaje také zpřístupnit určitým dceřiným společnostem (BMW Austria GmbH, BMW Austria Bank GmbH, BMW Austria Leasing GmbH, BMW Vertriebs GmbH: Siegfried-Marcus-Straße 24, 5020 Salzburg, Austria; BMW Hellas Trade of Cars A. E., Kimis Ave. & 10 Seneka str., 14564 Kifissia, Greece), jakož i některým svým smluvním partnerům a servisům (můj preferovaný prodejce, partneři mého prodejce, informace o servisních prohlídkách a konzultacích nebo můj regionální partner), kteří mohou využívat údaje o mé osobě a kontaktovat mě pro účely uvedené výše. Uvedené dceřiné společnosti mohou mezi sebou sdílet aktualizace údajů.
  • Souhlasím s tím, aby s pomocí statistického postupu byly mé osobní údaje použity k vytvoření individuálního zákaznického profilu. Díky tomuto profilu mi budou zasílána obchodní sdělení s obsahem, který je pro mne relevantní, jako např. personalizované nabídky od společnosti BMW Vertriebs GmbH, určitých dceřiných společností (BMW Austria GmbH, BMW Austria Bank GmbH, BMW Austria Leasing GmbH, BMW Vertriebs GmbH: Siegfried-Marcus-Straße 24, 5020 Salzburg, Austria; BMW Hellas Trade of Cars A. E., Kimis Ave. & 10 Seneka str., 14564 Kifissia, Greece), jakož i některých smluvních partnerů a servisů (můj preferovaný prodejce, partneři mého prodejce, informace o servisních prohlídkách a konzultacích nebo můj regionální partner). Souhlasím také s tím, aby společnost BMW Vertriebs GmbH můj zákaznický profil pro výše uvedené účely předala určitým dceřiným společnostem a mým smluvním partnerům a servisům a aby mě tyto společnosti kontaktovaly s obsahem, který pro mě bude relevantní. Pokud to bude možné, mohou být do rozvoje profilu zahrnuty údaje mnou uvedené níže nebo získané na základě mého využívání produktů nebo služeb společnosti BMW Vertriebs GmbH, určitých dceřiných společností a jejich smluvních partnerů a servisů: kontaktní údaje (jako např. jméno, adresa, e-mail); doplňkové informace/preference (jako např. preferovaný prodejce, hobby); identifikační údaje (jako např. číslo zákazníka, číslo smlouvy); záznamy o zákazníkovi (jako např. přijetí nabídek, údaje o nákupu vozidla, informace o prodejci); údaje o vozidle (jako např. údaje o využívání aplikace BMW Connected: počet najetých kilometrů, dojezdová vzdálenost); údaje z aplikací / webových stránek / sociálních médií (jako např. údaje o využívání aplikace z online účtů myBMW nebo myMINI). Úplný seznam údajů z těchto kategorií naleznete zde.
  • Svůj souhlas udělený společnosti BMW Vertriebs GmbH mohu kdykoli s účinky do budoucna odvolat, a to prostřednictvím svého online účtu v sekci „mé osobní údaje“ nebo kontaktováním zákaznického centra společnosti BMW (+420 844 269835 / zakaznicky.servis.cz@bmw.com). Po úplném odvolání souhlasu již můj zákaznický profil nebude nadále zpracováván a nebudu již nadále dostávat žádná obchodní sdělení. Prostřednictvím konkrétních komunikačních kanálů mohu dále požadovat informace o svých údajích uchovávaných společností BMW Vertriebs GmbH, jakož i opravu, vymazání nebo zablokování mých osobních údajů. Další podrobnosti týkající se zpracovávání mých osobních údajů ze strany společnosti BMW Vertriebs GmbH a mých práv jsou k dispozici online v sekci zásady ochrany osobních údajů.